Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.12.2012 03:17 - Рандеву с Дявола
Автор: zatovazashtoto Категория: Поезия   
Прочетен: 555 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 02.01.2013 23:38


Рандеву с Дявола Снощи унасях се с мисъл за есето по профил, 
когато на прозореца тъмен видях Мефистофил.
С недоверие разтърках сънливо очи, 
а той усмихна се, невинно почти.

Стоеше си там - зеленоок и напет - 
сякаш излязъл от някой сонет.
Поклоних му се ниско, подадох ръка
"На какво, извинете, таз" чест аз дължа?" 

" Идвам от тебе съвет да намеря, 
би ли дошъл със мен на вечеря?
Обвинен съм несправедливо! в нещо ужасно,
но, ела, скоро ще обясня всичко по-ясно." 


Имах ли избор? Тръгнах веднага - 
кой рандеву с Дявола днеска отлага?
Скоро озовахме се в зала голяма, 
а в средата на залата - маса за двама.

Свещ самотна на нея гореше, 
а на мене вече малко страшно ми беше.
Луната потърсих с тревожни очи 
и огряха ме нейните светли лъчи.

А Луцифер с поглед, зареян в незнайни простори, 
тихичко, кротичко все за говори.
"Виж, нямам аз нито приятел, нито другар, 
самотно живея, а пък съм вече и стар. 

Но искат днес за своите грешки някои хора
мене, невинният, да вкарат в затвора. 
Ти си адвокантин, навярно много зает, 
ала би ли приел да бъдеш от мене нает?

Нямам аз общо с таз" финансова криза!
нито съм на цигарите вдигал акциза.
Не съм аз посеял агресия тука,
нито пък отговарям аз за боклука.

Не аз ужасно покварявам децата
и не аз от животни си правя палтата.
Не аз ежедневно замърсявам водата
и не аз постепенно изсичам гората. 

Не мога нищо подобно да сторя, 
аз мога само за зло да говоря...
Но такова зло...аз не мислех дори, 
че е възможно свободно над света да цари.

Аз съм просто един ангел от рая прогонен, 
взех оттам само честта си - за спомен.
Често само тя ми връзва ръцете, 
но пазя я аз като стъклено цвете..." 

***

Изведнъж вятър изви се, свещта угаси, 
в тъмнината останах да глесам със слепи очи. 

Събудих се рязко с пот на челото...
Нима това беше лицето на злото?

Здравейте,
Предназначението на този блог е много просто - да публикува едно заблудено девойче литературните си хрумки (или както аз им казвам - думички и шарки, вдъхновено от великия Вазов и неговите "Драски и шарки").  Успешни или не предполагам ще се разбере впоследствие, засега - едно стихотворенийце, писано някъде по средата на 12. клас, непосредствено преди (или пък беше по време на?) профил по български език и литература. :)
K.



Гласувай:
2



Следващ постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zatovazashtoto
Категория: Изкуство
Прочетен: 22333
Постинги: 5
Коментари: 10
Гласове: 6
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930